Informatyka studia niestacjonarne I stopnia (inżynierskie)

Profil studiów

ogólnoakademicki Tooltip

Język wykładowy

polski

Wydział

Wydział Elektrotechniki i Informatyki

Zapisy

od 01.06.2024 do 12.09.2024 15:00

Limit miejsc

60

6 - dla kandydatów nieposiadających obywatelstwa polskiego i podejmujących studia na podstawie decyzji rektora

Opis kierunku

Absolwenci kierunku informatyka w czasie studiów nabywają niezbędną wiedzę i umiejętności w zakresie: samodzielnego rozwiązywania podstawowych problemów informatycznych, przygotowania i realizacji oraz weryfikacji projektów informatycznych, praktycznego posługiwania się narzędziami informatycznymi, technicznych aspektów obsługi sprzętu informatycznego i oprogramowania, szybkiego adaptowania się do dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości informatycznej. Studenci kierunku informatyka mają możliwość nabycia praktycznych umiejętności z zakresu: programowania w języku asemblera, C, C++, C#, Java, Python, inżynierii systemów informatycznych, technologii internetowych, aplikacji mobilnych, programowania urządzeń IOT, grafiki komputerowej i animacji,  interakcji człowiek-komputer, tworzenia baz danych oraz wykorzystywania sztucznej inteligencji w bogato wyposażonych pracowniach komputerowych. Uzyskują zaawansowaną wiedzę i umiejętności w zakresie sieci komputerowych i cyberbezpieczeństwa. Znają technologie stosowne w systemach informatycznych przedsiębiorstw, w tym systemy ERP, rozproszone usługi sieciowe oraz najnowocześniejsze technologie stosowane w systemach integracyjnych. Znają protokoły sieciowe nie tylko stosowane w typowych urządzeniach sieciowych, ale także stosowane w rozproszonych usługach sieciowych, także opartych na brokerach komunikatów lub zdarzeń.  Poznają problematykę inżynierii systemów, zarządzanie przedsięwzięciami informatycznymi umożliwiającymi pracę zespołową, narzędzia zarządzania wersjami oprogramowania oraz problematykę wdrożeń także opartą na rozwiązaniach kontenerowych. Studenci poznają obowiązujące zasady prawne i etyczne.

Absolwenci kierunku informatyka znajdują zatrudnienie praktycznie we wszystkich dziedzinach gospodarki, administracji i zarządzania, w firmach komputerowych zajmujących się zarówno oprogramowaniem, projektowaniem, utrzymaniem i sprzętem, oraz rozwojem systemów informacyjnych zarządzania w przedsiębiorstwach.

Studenci kierunku Informatyka mogą realizować zajęcia w dostępnych do wyboru trzech blokach tematycznych:

  •     Inżynieria systemów informatycznych
  •     Inżynieria systemów złożonych
  •     Informatyka w przedsiębiorstwie

Zasady rekrutacji

Uchwała nr 71/2023 Senatu Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza z dnia 29 czerwca 2023 r. (404 kB, PDF)
w sprawie warunków, trybu oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji dla poszczególnych kierunków studiów pierwszego i drugiego stopnia w roku akademickim 2024/2025

Uchwała nr 5/2024 Senatu Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza z dnia 12 marca 2024 r. (149 kB, PDF)
zmieniająca uchwałę nr 71/2023 Senatu Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza z dnia 29 czerwca 2023 r. w sprawie warunków, trybu oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji dla poszczególnych kierunków studiów pierwszego i drugiego stopnia w roku akademickim 2024/2025

Zarządzenie nr 27/2024 Rektora Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza z dnia 22 kwietnia 2024 r. (273 kB, PDF)
w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących dokumentów jakie uprawniają kandydatów cudzoziemców do ubiegania się o przyjęcie na studia na Politechnice Rzeszowskiej w roku akademickim 2024/2025

Wykaz przedmiotów uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym

#Przedmiot
Wagi stosowane do wyników uzyskanych w części pisemnej (zewnętrznej) egzaminu maturalnego
Poziom
podstawowyrozszerzony
1matematykax 1x 2
2fizyka i astronomia/fizyka lub informatyka lub język obcy nowożytnyx 1x 2
  1. Przyjęcie na studia pierwszego stopnia następuje na podstawie wyników konkursowego postępowania rekrutacyjnego.
  2. Przyjęcie na studia pierwszego stopnia następuje w ramach ustalonej przez rektora liczby miejsc, zgodnie z następującymi zasadami:
    1. w pierwszej kolejności są przyjmowani kandydaci będący laureatami oraz finalistami olimpiad stopnia centralnego;
    2. pozostali kandydaci są przyjmowani na podstawie listy rankingowej, w kolejności określonej wartością wskaźnika rekrutacji R, w liczbie odpowiadającej planowanej liczbie miejsc, pomniejszonej o liczbę kandydatów, o których mowa w pkt 2.1.
  3. Podstawą ustalenia miejsca na liście rankingowej jest wskaźnik rekrutacji R obliczony według wzoru, z uwzględnieniem punktów 4 - 8:
    R = P1*W + P2*W + 5E
    gdzie znaczenie poszczególnych symboli jest następujące:
    P1 - wynik egzaminu maturalnego z przedmiotu wymienionego w tabeli w pozycji 1;
    P2 - wynik egzaminu maturalnego z wybranego przedmiotu wymienionego w tabeli w pozycji 2;
    W - waga dla przedmiotu odpowiednio dla poziomu podstawowego lub rozszerzonego;
    E - wynik końcowy z egzaminu wstępnego z uzdolnień artystycznych w przypadku rekrutacji na kierunek architektura.
  4. W postępowaniu rekrutacyjnym są brane pod uwagę wyniki egzaminu maturalnego uzyskane na poziomie podstawowym albo na poziomie rozszerzonym w części pisemnej (w przypadku „matury 2002” - w części zewnętrznej) maksymalnie z dwóch przedmiotów wymienionych w tabeli.
  5. W przypadku kandydata, który na świadectwie dojrzałości ma odnotowane z określonego przedmiotu wyniki egzaminu maturalnego uzyskane na poziomie podstawowym i na poziomie rozszerzonym, w postępowaniu rekrutacyjnym jest uwzględniany poziom z wynikiem korzystniejszym dla kandydata.
  6. W przypadku braku na świadectwie dojrzałości przedmiotu branego pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym na określony kierunek studiów kandydat otrzymuje z tego przedmiotu w postępowaniu rekrutacyjnym „0” punktów.
  7. W przypadku kandydatów z tzw. „starą maturą”:
    1. oceny z egzaminu dojrzałości są traktowane na równi z wynikami egzaminu maturalnego uzyskanymi na poziomie rozszerzonym w systemie „nowej matury”;
    2. oceny ze świadectwa dojrzałości lub w przypadku kandydata, który dysponuje dwustronicową wersją świadectwa dojrzałości, oceny ze świadectwa ukończenia szkoły średniej są traktowane na równi z wynikami egzaminu maturalnego uzyskanymi na poziomie podstawowym w systemie „nowej matury”.
  8. Kandydatowi na studia prowadzone na Wydziale Mechaniczno-Technologicznym w Stalowej Woli do liczby punktów stanowiącej wartość wskaźnika rekrutacyjnego dodaje się:
    1. 25 punktów dla posiadaczy świadectw potwierdzających kwalifikacje w zawodzie z uzyskanymi średnimi wynikami poniżej 75% punktów możliwych do uzyskania;
    2. 50 punktów dla posiadaczy świadectw potwierdzających kwalifikacje w zawodzie z uzyskanymi średnimi wynikami na poziomie 75% i powyżej punktów możliwych do uzyskania.

Uchwała nr 28/2020 Senatu Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza z dnia 30 czerwca 2020 r. (454 KB, PDF)
w sprawie określenia szczegółowych zasad przyjmowania na studia w Politechnice Rzeszowskiej laureatów oraz finalistów olimpiad stopnia centralnego w roku akademickim 2024/2025

Wykaz olimpiad stopnia centralnego przyznających kandydatom, będącym laureatami lub finalistami olimpiady, uprawnienie do przyjęcia na pierwszy rok studiów pierwszego stopnia z pominięciem zasad postępowania rekrutacyjnego:

  • Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy Elektrycznej i Elektronicznej
  • Olimpiada Astronomiczna
  • Olimpiada Fizyczna
  • Olimpiada Informatyczna
  • Olimpiada Innowacji Technicznych i Wynalazczości
  • Olimpiada Matematyczna
  • Olimpiada Wiedzy Elektrycznej i Elektronicznej „Euroelektra”
  • Olimpiada Wiedzy Technicznej

Uchwała nr 29/2020 Senatu Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza z dnia 30 czerwca 2020 r. (401 KB, PDF)
w sprawie określenia szczegółowych zasad przyjmowania na pierwszy rok studiów pierwszego stopnia laureatów konkurów międzynarodowych oraz ogólnopolskich, w tym organizowanych przez Politechnikę Rzeszowską w roku akademickim 2024/2025

Wykaz konkursów międzynarodowych i ogólnopolskich przyznających kandydatom, będącym laureatami konkursu, dodatkowe 100 punktów w postępowaniu rekrutacyjnym na pierwszy rok studiów pierwszego stopnia:

  • Task Hunters

Szczegółowy harmonogram
poszczególnych etapów postępowania rekrutacyjnego
na studia stacjonarne pierwszego stopnia - rekrutacja uzupełniająca
oraz na studia niestacjonarne pierwszego stopnia

1Rejestracja kandydatów w Systemie Internetowej Rekrutacji (SIR) oraz wniesienie opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studiaod 1 czerwca 2024 r.
do 12 września 2024 r. do godz. 1500
2Umieszczanie na osobistym koncie rejestracyjnym w SIR skanu oryginału lub odpisu świadectwa dojrzałości wydanego przez szkołę lub OKE celem weryfikacji wyników matur - dotyczy osób, które nie wyraziły zgody na przetwarzanie danych w KReM oraz osób z tzw. „starą maturą” (egzamin maturalny zdawany w liceach do 2004, w technikach do 2005 r.) x)do 12 września 2024 r. do godz. 1500
3Umieszczanie na osobistym koncie rejestracyjnym w SIR skanu oryginałów dokumentów potwierdzających uzyskanie tytułu laureata lub finalisty olimpiady stopnia centralnego celem weryfikacji uprawnienia do podjęcia studiów na zasadach obowiązujących laureatów oraz finalistów olimpiad stopnia centralnego xx)
4Umieszczanie na osobistym koncie rejestracyjnym w SIR skanu oryginałów dokumentów potwierdzających uzyskanie tytułu laureata konkursu międzynarodowego lub ogólnopolskiego w celu weryfikacji uprawnienia do podjęcia studiów na zasadach obowiązujących laureatów konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich xx)
5Umieszczanie na osobistym koncie rejestracyjnym w SIR przez obywateli polskich skanu oryginałów świadectw lub innych dokumentów uzyskanych za granicą potwierdzających uprawnienie do podjęcia studiów x)
6Umieszczanie na osobistym koncie rejestracyjnym w SIR przez kandydatów na studia prowadzone w Stalowej Woli skanu oryginału dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie nauczanym na poziomie technika
7Posiedzenie Międzywydziałowej Komisji Rekrutacyjnej:
  • ustalenie wymaganej minimalnej liczby punktów uprawniającej do przyjęcia na studia
  • ustalenie list rankingowych kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia
16 września 2024 r. godz. 1100
8Ogłoszenie na osobistym koncie rejestracyjnym kandydata w SIR faktu zakwalifikowania do przyjęcia na studia lub umieszczenia na listach rezerwowych16 września 2024 r. godz. 1500
9Przyjmowanie oraz weryfikacja dokumentów od kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia xxx)od 17 do 19 września 2024 r. w godz. 900 - 1500

(dokumenty wysłane pocztą muszą dotrzeć do MKR do dnia 19 września 2024 r. do godz. 1500 - decyduje data wpływu dokumentów do MKR)
10Ogłoszenie na osobistym koncie rejestracyjnym kandydata w SIR faktu przyjęcia na studia lub zakwalifikowania do przyjęcia na studia z listy rezerwowej20 września 2024 r. godz. 1500
11Przyjmowanie oraz weryfikacja dokumentów od kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia z list rezerwowych xxx)od 23 do 24 września 2024 r. w godz. 900 - 1500

(dokumenty wysłane pocztą muszą dotrzeć do MKR do dnia 24 września 2024 r. do godz. 1500 - decyduje data wpływu dokumentów do MKR)
12Ogłoszenie na osobistym koncie rejestracyjnym kandydata w SIR faktu przyjęcia na studia z listy rezerwowej25 września 2024 r. godz. 1200
13Ogłoszenie listy osób przyjętych i nieprzyjętych na studia25 września 2024 r.
14Wysyłanie decyzji albo zawiadomieńod 26 września 2024 r.

x) W celu ustalenia wykazu osób dopuszczonych do postępowania rekrutacyjnego Uczelnia weryfikuje wyniki matur w Krajowym Rejestrze Matur (KReM).
Osoby, które nie wyraziły zgody na przetwarzanie danych w KReM oraz osoby z tzw. "starą maturą" (egzamin maturalny zdawany w liceach do 2004, w technikach do 2005 r.) w celu dokonania weryfikacji wyników matur zobowiązane są do umieszczania na osobistym koncie rejestracyjnym w SIR skanu oryginału lub odpisu świadectwa dojrzałości wydanego przez szkołę lub OKE w terminie internetowej rejestracji kandydatów (w nieprzekraczalnym terminie do dnia 12 września 2024 r. do godz. 1500) - dotyczy również obywateli polskich, którzy ukończyli szkołę średnią za granicą.

xx) Brak dokumentów potwierdzających uzyskanie tytułu laureata lub finalisty olimpiady stopnia centralnego lub konkursu międzynarodowego lub ogólnopolskiego traktuje się jako rezygnację z uprawnienia do kwalifikacji na studia na zasadach obowiązujących laureatów oraz finalistów olimpiad lub konkursów

xxx) Niezłożenie wymaganych dokumentów w podanym terminie traktuje się jako rezygnację z podjęcia studiów, równoznaczną ze skreśleniem z listy osób zakwalifikowanych do przyjęcia.

Szczegółowy harmonogram
poszczególnych etapów postępowania rekrutacyjnego
dla kandydatów cudzoziemców przyjmowanych na studia na podstawie decyzji administracyjnej rektora
na studia stacjonarne pierwszego stopnia - rekrutacja uzupełniająca
oraz na studia niestacjonarne pierwszego stopnia

1Rejestracja kandydatów cudzoziemców w Systemie Internetowej Rekrutacji (SIR) oraz wniesienie opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studiaod 1 czerwca 2024 r.
do 12 września 2024 r. do godz. 1500
2Umieszczanie na osobistym koncie rejestracyjnym w SIR przez kandydatów cudzoziemców oryginałów dokumentów o wykształceniu (dyplomu, świadectwa szkoły średniej) uzyskanych za granicą w celu weryfikacji uprawnienia do podjęcia studiów do 12 września 2024 r. do godz. 1500
3Umieszczanie na osobistym koncie rejestracyjnym w SIR przez kandydatów cudzoziemców dokumentów o wykształceniu uzyskanych w Polsce, świadectwa dojrzałości wydanego przez szkołę lub OKE celem weryfikacji wyników matur - dotyczy osób, które nie wyraziły zgody na przetwarzanie danych w KReM oraz osób z tzw. „starą maturą” (egzamin maturalny zdawany w liceach do 2004, w technikach do 2005 r.) x)
4Ustalenie wymaganej minimalnej liczby punktów uprawniającej do przyjęcia na studia. Ustalenie list rankingowych kandydatów cudzoziemców zakwalifikowanych do przyjęcia na studia decyzją rektora 16 września 2024 r. godz. 1200
5Ogłoszenie na osobistym koncie rejestracyjnym kandydata cudzoziemca w SIR faktu zakwalifikowania do przyjęcia na studia lub umieszczenia na listach rezerwowych16 września 2024 r. godz. 1500
6Przyjmowanie oraz weryfikacja dokumentów od kandydatów cudzoziemców zakwalifikowanych do przyjęcia na studiaod 17 do 19 września 2024 r. w godz. 900 - 1500

(dokumenty wysłane pocztą muszą dotrzeć do MKR do dnia 19 września 2024 r. do godz. 1500 - decyduje data wpływu dokumentów do MKR)
7Ogłoszenie na osobistym koncie rejestracyjnym kandydata cudzoziemca w SIR faktu przyjęcia na studia lub zakwalifikowania do przyjęcia na studia z listy rezerwowej20 września 2024 r. godz. 1500
8Przyjmowanie oraz weryfikacja dokumentów od kandydatów cudzoziemców zakwalifikowanych do przyjęcia na studia z list rezerwowychod 23 do 24 września 2024 r. w godz. 900 - 1500

(dokumenty wysłane pocztą muszą dotrzeć do MKR do dnia 24 września 2024 r. do godz. 1500 - decyduje data wpływu dokumentów do MKR)
9Ogłoszenie na osobistym koncie rejestracyjnym kandydata cudzoziemca w SIR faktu przyjęcia na studia z listy rezerwowej25 września 2024 r. godz. 1200
10Ogłoszenie listy osób przyjętych i nieprzyjętych na studia25 września 2024 r.
11Wysyłanie decyzjiod 26 września 2024 r.

x) W przypadku cudzoziemców z polską maturą w celu ustalenia wykazu osób dopuszczonych do postępowania rekrutacyjnego Uczelnia weryfikuje wyniki matur w Krajowym Rejestrze Matur (KReM).
Osoby, które nie wyraziły zgody na przetwarzanie danych w KReM oraz osoby z tzw. "starą maturą" (egzamin maturalny zdawany w liceach do 2004, w technikach do 2005 r.) w celu dokonania weryfikacji wyników matur zobowiązane są do umieszczania na osobistym koncie rejestracyjnym w SIR skanu oryginału lub odpisu świadectwa dojrzałości wydanego przez szkołę lub OKE w terminie internetowej rejestracji kandydatów cudzoziemców (w nieprzekraczalnym terminie do dnia 12 września 2024 r. do godz. 1500).

Składanie dokumentów

W związku z częstymi zapytaniami dotyczącymi sposobu składania podań na studia na Politechnice Rzeszowskiej informujemy, że podanie może złożyć:

  • kandydat - osobiście,
  • kandydat - za pośrednictwem Poczty Polskiej lub dowolnej firmy kurierskiej (dokumenty muszą być wysłane w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji), kopia oryginału lub odpisu świadectwa dojrzałości albo dyplomu opatrzona notarialnym potwierdzeniem za zgodność z oryginałem,
  • w imieniu kandydata - osoba dysponująca upoważnieniem do podejmowania wszelkich czynności w postępowaniu rekrutacyjnym. W tym przypadku upoważniona osoba może w imieniu kandydata złożyć podpis na wymaganych dokumentach - Wzór upoważnienia (199 KB, PDF)

Dokumenty wymagane od kandydatów na studia stacjonarne i niestacjonarne pierwszego stopnia

  1. Kandydat na studia stacjonarne i niestacjonarne pierwszego stopnia zakwalifikowany do przyjęcia na pierwszy rok studiów jest zobowiązany w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji złożyć odpowiednio następujące dokumenty:
    1. ankietę osobową (formularz PODANIA SIR) – wydrukowaną z Systemu Internetowej Rekrutacji na studia i podpisaną przez kandydata;
    2. kandydat z tzw. „nową maturą”: kopię oryginału lub odpisu świadectwa dojrzałości albo duplikatu świadectwa dojrzałości, kopię aneksu do świadectwa dojrzałości wydanego przez właściwą okręgową komisję egzaminacyjną - oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem;
    3. kandydat z tzw. „starą maturą”: kopię oryginału lub odpisu świadectwa dojrzałości albo duplikatu świadectwa dojrzałości wydanego przez szkołę średnią, a w przypadku kandydatów, którzy dysponują dwustronicową wersją świadectwa dojrzałości, również kopię oryginału świadectwa ukończenia szkoły średniej, kopię zaświadczenia o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów, o których mowa w przepisach o systemie oświaty wydanego przez okręgową komisję egzaminacyjną - oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem;
    4. kandydat na studia prowadzone w Stalowej Woli: dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe w zawodzie nauczanym na poziomie technika – oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem;
    5. kandydat posiadający świadectwo lub inny dokument uzyskany za granicą - kopię zalegalizowanego lub opatrzonego apostille oryginału świadectwa lub innego dokumentu uzyskanego za granicą wraz z tłumaczeniem na język polski sporządzonym przez uprawniony organ, a w przypadku świadectwa lub innego dokumentu, które zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi podlegają uznaniu w drodze decyzji administracyjnej kuratora oświaty za dokument poświadczający w Rzeczypospolitej Polskiej uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe, z uwzględnieniem zakresu uprawnień w państwie wydania świadectwa lub innego dokumentu, również decyzję kuratora wydaną przez kuratora oświaty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się o uznanie, a w przypadku braku miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - kuratora oświaty właściwego ze względu na siedzibę instytucji, w której osoba zamierza złożyć świadectwo lub inny dokument uzyskane za granicą - oryginał świadectwa lub innego dokumentu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem;
    6. kandydat posiadający dyplom Matury Międzynarodowej IB (International Baccalaureate) wydany przez organizację International Baccalaureate Organization w Genewie – kopię dyplomu wraz z tłumaczeniem na język polski sporządzonym przez uprawniony organ - oryginał dyplomu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem;
    7. kandydat posiadający dyplom Matury Europejskiej EB (European Baccalaureate) wydany przez Szkołę Europejską zgodnie z Konwencją o Statucie Szkół Europejskich, sporządzoną w Luksemburgu dnia 21 czerwca 1994 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 3, poz. 10) – kopię dyplomu wraz z tłumaczeniem na język polski sporządzonym przez uprawniony organ - oryginał dyplomu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem.
  2. Kandydat cudzoziemiec ubiegający się o przyjęcie na studia na Politechnice Rzeszowskiej niezależnie od wymaganych dokumentów, o których mowa w pkt. 1, zobowiązany jest dostarczyć do Komisji ds. rekrutacji cudzoziemców w terminie wynikającym z harmonogramu rekrutacji dokument potwierdzający znajomość języka (273 kB, PDF), w którym będą prowadzone studia.
  3. Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia na studia prowadzone w języku angielskim będący obywatelem polskim, który nie uzyskał z egzaminu dojrzałości lub egzaminu maturalnego z języka angielskiego wyniku na poziomie rozszerzonym w zakresie od 80% do 100% jest zobowiązany przedłożyć kopię dokumentu poświadczającego znajomość języka angielskiego spełniającego wymagania określone zarządzeniem rektora (273 kB, PDF).
  4. Kandydaci przyjęci na studia na kierunek: biotechnologia, Chemical Engineering and Technology, inżynieria chemiczna i procesowa, inżynieria farmaceutyczna, inżynieria w medycynie, technologia chemiczna otrzymają skierowanie na badanie lekarskie do lekarza medycyny pracy po dokonaniu wpisu na listę studentów. Kandydaci są zobowiązani dostarczyć do dziekanatu właściwego wydziału zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia studiów w terminie 14 dni licząc od rozpoczęcia semestru zgodnie ze szczegółową organizacją roku akademickiego.

Wysokość opłaty za studia

3870 zł / semestr

1. Wysokość opłaty rekrutacyjnej

85 zł

2. Termin wnoszenia opłaty rekrutacyjnej

do 12.09.2024 r.

3. Wnoszenie opłaty

Kandydat na studia pierwszego stopnia, który w ramach jednej rejestracji w Systemie Internetowej Rekrutacji (SIR), dokonuje wyboru dwóch kierunków studiów podstawowego i równoległego na tej samej formie studiów stacjonarnych lub niestacjonarnych wnosi jednorazową opłatę rekrutacyjną w wysokości określonej w pkt. 1.

Kandydat, który nie został przyjęty na wybrany kierunek studiów stacjonarnych pierwszego stopnia w rekrutacji podstawowej, ubiegający się ponownie o przyjęcie na studia stacjonarne pierwszego stopnia w rekrutacji uzupełniającej lub na studia niestacjonarne pierwszego stopnia wnosi ponownie opłatę za postępowanie związane z przyjęciem na studia w wysokości określonej odpowiednio w pkt. 1, z uwzględnieniem powyższego akapitu.

Kandydat wnosi opłatę rekrutacyjną, o której mowa w pkt. 1 na indywidualny numer konta bankowego wygenerowany przez System Internetowej Rekrutacji (SIR) podczas procesu rejestracji, w terminie określonym w pkt. 2.

Opłata rekrutacyjna zostanie odnotowana w SIR na osobistym koncie kandydata (zakładka „Opłata rekrutacyjna” zaświeci się na zielono).

W przypadku, gdy dokonanie opłaty przez kandydata, nie zostało odnotowane w SIR, kandydat zobowiązany jest, najpóźniej w dniu zakończenia internetowej rejestracji (zgodnie z harmonogramem rekrutacji), niezwłocznie dostarczyć do Międzywydziałowej Komisji Rekrutacyjnej dowód wpłaty (osobiście, faksem lub drogą elektroniczną).

Kandydat, który nie wniesie opłaty rekrutacyjnej w wysokości i w terminie określonym odpowiednio w pkt. 1 i 2, nie zostanie uwzględniony w postępowaniu rekrutacyjnym na wybranym kierunku lub kierunkach studiów.

Powrót do góry

4. Zwrot opłaty

Opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi w przypadku:

  • rezygnacji kandydata z ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe zgłoszonej przed terminem zakończenia rejestracji w SIR, określonym odpowiednio w pkt. 2;
  • unieważnienia rejestracji wskutek wniesienia opłaty po terminach określonych odpowiednio w pkt. 2;
  • umotywowanej nieobecności kandydata na egzaminie wstępnym z uzdolnień artystycznych na kierunek architektura;
  • nieuruchomienia kierunku studiów z powodu niewystarczającej liczby kandydatów;
  • nadpłaty (wniesienie opłaty za kierunek równoległy).

Zwrotu opłaty rekrutacyjnej dokonuje się na pisemny wniosek kandydata, na wskazany przez niego rachunek bankowy.

Wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej wraz z potwierdzeniem dowodu wpłaty kandydat jest zobowiązany złożyć do Międzywydziałowej Komisji Rekrutacyjnej w terminie do dnia 31 października 2024 r.

W przypadku cudzoziemców przyjmowanych na studia na podstawie decyzji administracyjnej rektora, wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej wraz z potwierdzeniem dowodu wpłaty należy złożyć do rektora za pośrednictwem Komisji ds. rekrutacji cudzoziemców.

Kandydat ponosi wszelkie koszty związane z wniesieniem opłaty rekrutacyjnej, w tym koszty manipulacyjne, opłaty bankowe, prowizje, a także koszty związane ze zwrotem środków nadpłaconych w postępowaniu rekrutacyjnym z przyczyn nie leżących po stronie Uczelni.

Pliki do pobrania: