Opłata rekrutacyjna
Opłata za przeprowadzenie rekrutacji na studia rozpoczynające się od semestru zimowego w roku akademickim 2024/2025
1. Wysokość opłaty
Kwota | Opis |
---|---|
150 zł | kandydat na studia pierwszego i drugiego stopnia na kierunek architektura |
85 zł | kandydat na studia pierwszego i drugiego stopnia na pozostałe kierunki studiów wyższych |
2. Terminy wnoszenia opłaty
Termin | Opis |
---|---|
do dnia 19 czerwca 2024 r. | kandydat na studia pierwszego stopnia na kierunek architektura |
do dnia 15 lipca 2024 r. | kandydat na studia stacjonarne pierwszego stopnia na pozostałe kierunki studiów |
do dnia 12 września 2024 r. | kandydat na studia stacjonarne pierwszego stopnia rekrutacja uzupełniająca oraz niestacjonarne pierwszego stopnia |
do dnia 12 września 2024 r. | kandydat na studia stacjonarne i niestacjonarne drugiego stopnia |
3. Wnoszenie opłaty
Studia I stopnia
Kandydat na studia pierwszego stopnia, który w ramach jednej rejestracji w Systemie Internetowej Rekrutacji (SIR), dokonuje wyboru dwóch kierunków studiów podstawowego i równoległego na tej samej formie studiów stacjonarnych lub niestacjonarnych wnosi jednorazową opłatę rekrutacyjną w wysokości określonej w pkt. 1.
Kandydat, który nie został przyjęty na wybrany kierunek studiów stacjonarnych pierwszego stopnia w rekrutacji podstawowej, ubiegający się ponownie o przyjęcie na studia stacjonarne pierwszego stopnia w rekrutacji uzupełniającej lub na studia niestacjonarne pierwszego stopnia wnosi ponownie opłatę za postępowanie związane z przyjęciem na studia w wysokości określonej odpowiednio w pkt. 1, z uwzględnieniem powyższego akapitu.
Studia II stopnia
Kandydat na studia drugiego stopnia (stacjonarne lub niestacjonarne) wnosi jednorazową opłatę rekrutacyjną w wysokości określonej w pkt. 1.
Kandydat wnosi opłatę rekrutacyjną, o której mowa w pkt. 1 na indywidualny numer konta bankowego wygenerowany przez System Internetowej Rekrutacji (SIR) podczas procesu rejestracji, w terminie określonym w pkt. 2.
Opłata rekrutacyjna zostanie odnotowana w SIR na osobistym koncie kandydata (zakładka „Opłata rekrutacyjna” zaświeci się na zielono).
W przypadku, gdy dokonanie opłaty przez kandydata, nie zostało odnotowane w SIR, kandydat zobowiązany jest, najpóźniej w dniu zakończenia internetowej rejestracji (zgodnie z harmonogramem rekrutacji), niezwłocznie dostarczyć do Międzywydziałowej Komisji Rekrutacyjnej dowód wpłaty (osobiście, faksem lub drogą elektroniczną).
Kandydat, który nie wniesie opłaty rekrutacyjnej w wysokości i w terminie określonym odpowiednio w pkt. 1 i 2, nie zostanie uwzględniony w postępowaniu rekrutacyjnym na wybranym kierunku lub kierunkach studiów.
4. Zwrot opłaty
Opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi w przypadku:
- rezygnacji kandydata z ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe zgłoszonej przed terminem zakończenia rejestracji w SIR, określonym odpowiednio w pkt. 2;
- unieważnienia rejestracji wskutek wniesienia opłaty po terminach określonych odpowiednio w pkt. 2;
- umotywowanej nieobecności kandydata na egzaminie wstępnym z uzdolnień artystycznych na kierunek architektura;
- nieuruchomienia kierunku studiów z powodu niewystarczającej liczby kandydatów;
- nadpłaty (wniesienie opłaty za kierunek równoległy).
Zwrotu opłaty rekrutacyjnej dokonuje się na pisemny wniosek kandydata, na wskazany przez niego rachunek bankowy.
Wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej wraz z potwierdzeniem dowodu wpłaty kandydat jest zobowiązany złożyć do Międzywydziałowej Komisji Rekrutacyjnej w terminie do dnia 31 października 2024 r.
W przypadku cudzoziemców przyjmowanych na studia na podstawie decyzji administracyjnej rektora, wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej wraz z potwierdzeniem dowodu wpłaty należy złożyć do rektora za pośrednictwem Komisji ds. rekrutacji cudzoziemców.
Kandydat ponosi wszelkie koszty związane z wniesieniem opłaty rekrutacyjnej, w tym koszty manipulacyjne, opłaty bankowe, prowizje, a także koszty związane ze zwrotem środków nadpłaconych w postępowaniu rekrutacyjnym z przyczyn nie leżących po stronie Uczelni.
Pliki do pobrania:
- Wniosek (284 KB, PDF)
w sprawie zwrotu opłaty wnoszonej przez kandydata za postępowanie związane z przyjęciem na studia wyższe - Wniosek - dla kandydata cudzoziemca (348 KB, PDF)
w sprawie zwrotu opłaty wnoszonej przez kandydata cudzoziemca za postępowanie związane z przyjęciem na studia wyższe - Zarządzenie Nr 46/2024 Rektora Politechniki Rzeszowskiej z dnia 27 maja 2024 r. (271 KB, PDF)
w sprawie określenia zasad i terminu wnoszenia opłaty za przeprowadzenie rekrutacji na studia rozpoczynające się od semestru zimowego w roku akademickim 2024/2025 oraz warunków i trybu zwrotu wniesionej opłaty - Zarządzenie Nr 52/2024 Rektora Politechniki Rzeszowskiej z dnia 4 czerwca 2024 r. (261 KB, PDF)
zmieniające zarządzenie nr 46/2024 Rektora Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza z dnia 27 maja 2024 r. w sprawie określenia zasad i terminu wnoszenia opłaty za przeprowadzenie rekrutacji na studia rozpoczynające się od semestru zimowego w roku akademickim 2024/2025 oraz warunków i trybu zwrotu wniesionej opłaty - Regulamin płatności elektronicznych za opłaty rekrutacyjne uiszczane w ramach postępowania rekrutacyjnego na Politechnice Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza (206 KB, PDF)