Opłata rekrutacyjna
Opłata za przeprowadzenie rekrutacji na studia rozpoczynające się od semestru letniego w roku akademickim 2022/2023
1. Wysokość opłaty
Kwota | Opis |
---|---|
150 zł | studia drugiego stopnia – kierunek architektura |
85 zł | studia drugiego stopnia – pozostałe kierunki |
2. Termin wnoszenia opłaty
Termin | Opis |
---|---|
do 10 lutego 2023 r. | kandydat na studia stacjonarne drugiego stopnia na kierunek architektura |
do 20 lutego 2023 r. | kandydat na studia stacjonarne i niestacjonarne drugiego stopnia na pozostałe kierunki studiów |
3. Wnoszenie opłaty
Kandydat na studia drugiego stopnia (stacjonarne lub niestacjonarne) wnosi jednorazową opłatę rekrutacyjną w wysokości określonej w pkt. 1.
Kandydat wnosi opłatę rekrutacyjną, o której mowa w pkt. 1 na indywidualny numer konta bankowego wygenerowany przez System Internetowej Rekrutacji (SIR) podczas procesu rejestracji, w terminie określonym w pkt. 2.
Opłata rekrutacyjna zostanie odnotowana w SIR na osobistym koncie kandydata (zakładka „Opłata rekrutacyjna” zaświeci się na zielono).
W przypadku, gdy dokonanie opłaty przez kandydata, nie zostało odnotowane w SIR, kandydat zobowiązany jest, najpóźniej w dniu zakończenia internetowej rejestracji (zgodnie z harmonogramem rekrutacji), niezwłocznie dostarczyć do Międzywydziałowej Komisji Rekrutacyjnej dowód wpłaty (osobiście, faksem lub drogą elektroniczną).
Kandydat, który nie wniesie opłaty rekrutacyjnej w wysokości i w terminie określonym odpowiednio w pkt. 1 i 2, nie zostanie uwzględniony w postępowaniu rekrutacyjnym na wybranym kierunku lub kierunkach studiów.
4. Zwrot opłaty
Opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi w przypadku:
- rezygnacji kandydata z ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe zgłoszonej przed terminem zakończenia rejestracji w SIR, określonym odpowiednio w pkt. 2;
- niezłożenia PORTFOLIO w przypadku kandydatów na kierunek architektura;
- unieważnienia rejestracji wskutek wniesienia opłaty po terminach określonych odpowiednio w pkt. 2;
- nieuruchomienia kierunku studiów z powodu niewystarczającej liczby kandydatów.
Zwrotu opłaty rekrutacyjnej dokonuje się na pisemny wniosek kandydata, na wskazany przez niego rachunek bankowy.
Wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej wraz z potwierdzeniem dowodu wpłaty kandydat jest zobowiązany złożyć do Międzywydziałowej Komisji Rekrutacyjnej w terminie do dnia 31 marca 2023 r.
Kandydat ponosi wszelkie koszty związane z wniesieniem opłaty rekrutacyjnej, w tym koszty manipulacyjne, opłaty bankowe, prowizje, a także koszty związane ze zwrotem środków nadpłaconych w postępowaniu rekrutacyjnym z przyczyn nie leżących po stronie Uczelni.
Pliki do pobrania:
- Wniosek (33 KB, PDF)
w sprawie zwrotu opłaty wnoszonej przez kandydata za postępowanie związane z przyjęciem na studia wyższe - Zarządzenie Nr 97/2022 Rektora Politechniki Rzeszowskiej z dnia 17 listopada 2022 r. (410 KB, PDF)
w sprawie określenia zasad i terminu wnoszenia opłaty za przeprowadzenie rekrutacji na studia rozpoczynające się od semestru letniego w roku akademickim 2022/2023 oraz warunków i trybu zwrotu wniesionej opłaty