Bezpieczeństwo wewnętrzne studia niestacjonarne II stopnia (magisterskie)
Profil studiów
praktyczny TooltipJęzyk wykładowy
polskiWydział
Wydział ZarządzaniaZapisy
od 01.06.2024 do 12.09.2024 15:00Limit miejsc
2 - dla kandydatów nieposiadających obywatelstwa polskiego i podejmujących studia na podstawie decyzji rektora
Opis kierunku
Studia na kierunku Bezpieczeństwo Wewnętrzne przygotowują studentów do profesjonalnego rozpoznawania, przeciwdziałania i zwalczania zagrożeń wewnętrznych. Program studiów obejmuje szeroką gamę przedmiotów, które zapewniają kompleksową wiedzę teoretyczną oraz praktyczne umiejętności w zakresie zarządzania bezpieczeństwem. Absolwenci tego kierunku będą w stanie skutecznie analizować i wdrażać zasady oraz procedury bezpieczeństwa na różnych szczeblach administracji, zarówno lokalnych, regionalnych, jak i krajowych.
W trakcie studiów studenci poznają mechanizmy funkcjonowania systemów bezpieczeństwa oraz sposoby ich efektywnego zarządzania. Nauka obejmuje również zagadnienia związane z ochroną danych osobowych, zarządzaniem kryzysowym oraz zwalczaniem przestępczości i terroryzmu. Dzięki interdyscyplinarnemu podejściu, absolwenci będą potrafili skutecznie współpracować z różnymi służbami i instytucjami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo, zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym.
Program studiów kładzie duży nacisk na praktyczne aspekty kształcenia, w tym symulacje sytuacji kryzysowych, case studies oraz współpracę z instytucjami zajmującymi się bezpieczeństwem. Studenci mają również możliwość uczestniczenia w stażach i praktykach zawodowych, które pozwalają na zdobycie cennego doświadczenia i nawiązanie kontaktów zawodowych. Dzięki temu absolwenci są dobrze przygotowani do pracy w dynamicznie zmieniającym się środowisku bezpieczeństwa wewnętrznego.
Umiejętności i wiedza zdobyta przez absolwenta:
- podstawy nauk społecznych, organizacji i zarządzania,
- regulacje prawne dotyczące bezpieczeństwa wewnętrznego,
- umiejętność podejmowania optymalnych działań w konkretnych warunkach,
- uwzględnianie ryzyka i przewidywanie skutków decyzji,
- kierowanie zespołami,
- zbieranie, hierarchizowanie, przetwarzanie i przekazywanie informacji,
- zasady funkcjonowania podmiotów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo,
- zadania i zasady funkcjonowania organów państwowych i administracji publicznej,
- zarządzanie sytuacjami kryzysowymi,
- ochrona danych osobowych i informacji niejawnych,
- zwalczanie przestępczości i terroryzmu.
Potencjalne miejsca zatrudnienia dla absolwentów:
- jednostki organizacyjne służb państwowych (takie jak Policja, Siły Zbrojne RP, Służba Celna, ABW, Agencja Wywiadu, CBA, Straż Graniczna),
- organy administracji rządowej i samorządowej,
- firmy i instytucje z sektora ochrony osób i mienia,
- wewnętrzne służby ochrony firm i instytucji,
- agencje detektywistyczne.
Zasady rekrutacji
Uchwała nr 71/2023 Senatu Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza z dnia 29 czerwca 2023 r. (404 kB, PDF)
w sprawie warunków, trybu oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji dla poszczególnych kierunków studiów pierwszego i drugiego stopnia w roku akademickim 2024/2025
Uchwała nr 5/2024 Senatu Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza z dnia 12 marca 2024 r. (149 kB, PDF)
zmieniająca uchwałę nr 71/2023 Senatu Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza z dnia 29 czerwca 2023 r. w sprawie warunków, trybu oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji dla poszczególnych kierunków studiów pierwszego i drugiego stopnia w roku akademickim 2024/2025
Zarządzenie nr 27/2024 Rektora Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza z dnia 22 kwietnia 2024 r. (273 kB, PDF)
w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących dokumentów jakie uprawniają kandydatów cudzoziemców do ubiegania się o przyjęcie na studia na Politechnice Rzeszowskiej w roku akademickim 2024/2025
Punkty
Podstawą ustalenia miejsca na liście rankingowej jest wskaźnik rekrutacji R obliczony według wzoru:
R = D + S + 2E
gdzie znaczenie poszczególnych symboli jest następujące:
D – ocena na dyplomie ukończonych studiów wyższych;
S – średnia ocen ze studiów;
E – pozytywna ocena z egzaminu wstępnego, w przypadku rekrutacji na kierunek architektura pozytywna ocena portfolio.
Ocena na dyplomie ukończonych studiów wyższych (D), średnia ocen ze studiów (S) oraz ocena z egzaminu wstępnego (E) są przeliczane na punkty przez odpowiednią wagę ustaloną stosownie do skali ocen obowiązującej w ukończonej przez kandydata szkole wyższej według poniższego zestawienia:
- gdy najwyższą oceną w skali ocen jest ocena 5 – waga 1,0
- gdy najwyższą oceną w skali ocen jest ocena 5,5 – waga 5/5,5
- gdy najwyższą oceną w skali ocen jest ocena 6 – waga 5/6
Jako ocena z egzaminu wstępnego może zostać uznana uzyskana przez kandydata ocena z egzaminu weryfikującego efekty uczenia się osiągnięte podczas studiów pierwszego stopnia, o ile kandydat ubiega się o przyjęcie na studia drugiego stopnia na tym samym kierunku oraz złoży zaświadczenie o ukończeniu studiów wyższych lub suplement do dyplomu.
Szczegółowy harmonogram
poszczególnych etapów postępowania rekrutacyjnego
dla kandydatów cudzoziemców przyjmowanych na studia na podstawie decyzji administracyjnej rektora
na studia stacjonarne i niestacjonarne drugiego stopnia
1 | Rejestracja kandydatów cudzoziemców w Systemie Internetowej Rekrutacji (SIR) oraz wniesienie opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia | od 1 czerwca 2024 r. do 12 września 2024 r. do godz. 1500 |
---|---|---|
2 | Egzamin wstępny: | termin ustalony przez Dziekana |
3 | Składanie PORTFOLIO x) przez kandydatów cudzoziemców na kierunek architektura Informacja dla kandydatów na studia II stopnia na kierunek architektura | osobiście w dniu 3 września 2024 r. w godzinach od 1000 do 1300 budynek P, ul. Poznańska 2, pokój nr P-105 dokumenty wysłane pocztą muszą dotrzeć, do Wydziałowej Komisji Egzaminacyjnej ds. oceny prac zawartych w PORTFOLIO, do dnia 3 września 2024 r. do godz. 1500 - decyduje data wpływu dokumentów do Komisji. Adres do wysyłki: Wydział Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury ul. Poznańska 2, pokój P-105 35-084 Rzeszów z dopiskiem: Portfolio-architektura II stopień |
4 | Przyjmowanie od kandydatów cudzoziemców wymaganych dokumentów i ich weryfikacja | od 3 do 5 września 2024 r. w godz. 900 - 1500 oraz od 12 do 13 września 2024 r. w godz. 900 - 1500 |
5 | Ustalenie wymaganej minimalnej liczby punktów uprawniającej do przyjęcia na studia | 16 września 2024 r. godz. 1100 |
6 | Ogłoszenie na osobistym koncie rejestracyjnym kandydata cudzoziemca w SIR faktu przyjęcia na studia | 16 września 2024 r. godz. 1500 |
7 | Ogłoszenie list osób przyjętych i nieprzyjętych na studia | 17 września 2024 r. |
8 | Wysyłanie decyzji | od 17 września 2024 r. |
x) Zgodnie z § 23 załącznika do uchwały nr 71/2023 Senatu Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewiczaz dnia 29 czerwca 2023 r. w sprawie warunków, trybu oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji dla poszczególnych kierunków studiów pierwszego i drugiego stopnia w roku akademickim 2024/2025.
Składanie dokumentów
W związku z częstymi zapytaniami dotyczącymi sposobu składania podań na studia na Politechnice Rzeszowskiej informujemy, że podanie może złożyć:
- kandydat - osobiście,
- kandydat - za pośrednictwem Poczty Polskiej lub dowolnej firmy kurierskiej (dokumenty muszą być wysłane w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji), kopia oryginału lub odpisu świadectwa dojrzałości albo dyplomu opatrzona notarialnym potwierdzeniem za zgodność z oryginałem,
- w imieniu kandydata - osoba dysponująca upoważnieniem do podejmowania wszelkich czynności w postępowaniu rekrutacyjnym. W tym przypadku upoważniona osoba może w imieniu kandydata złożyć podpis na wymaganych dokumentach - Wzór upoważnienia (199 KB, PDF)
Dokumenty wymagane od kandydatów na studia stacjonarne i niestacjonarne drugiego stopnia
- Kandydat na studia stacjonarne i niestacjonarne drugiego stopnia jest zobowiązany w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji złożyć odpowiednio następujące dokumenty:
- ankietę osobową (formularz PODANIA SIR) – wydrukowaną z Systemu Internetowej Rekrutacji na studia i podpisaną przez kandydata;
- kopię dyplomu lub odpisu dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia (licencjackich lub inżynierskich), studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich – oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem;
- kopię dokumentu potwierdzającego obowiązującą na ukończonej uczelni skalę ocen - oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem;
- kopię dokumentu potwierdzającego uzyskaną przez kandydata średnią ocen ze studiów - oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem;
- kandydat posiadający dyplom lub inny dokument potwierdzający ukończenie szkoły wyższej uzyskany za granicą – kopię zalegalizowanego lub opatrzonego apostille oryginału dyplomu lub innego dokumentu ukończenia studiów wyższych uzyskanego za granicą wraz z tłumaczeniem na język polski sporządzonym przez uprawniony organ, a w przypadku dyplomu, który zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi podlega uznaniu w trybie nostryfikacji, również zaświadczenie wydane przez jednostkę dokonującą nostryfikacji dyplomu potwierdzające równoważność dyplomu uzyskanego za granicą z polskim dyplomem ukończenia studiów wyższych – oryginał dyplomu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem.
- Kandydat cudzoziemiec ubiegający się o przyjęcie na studia na Politechnice Rzeszowskiej niezależnie od wymaganych dokumentów, o których mowa w pkt. 1, zobowiązany jest dostarczyć do Komisji ds. rekrutacji cudzoziemców w terminie wynikającym z harmonogramu rekrutacji dokument potwierdzający znajomość języka (273 kB, PDF), w którym będą prowadzone studia.
- Kandydat na studia stacjonarne i niestacjonarne drugiego stopnia powinien w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji złożyć zaświadczenie potwierdzające pozytywną ocenę z egzaminu wstępnego lub kopię dokumentu potwierdzającego uzyskany wynik z weryfikacji efektów uczenia się osiągniętych podczas studiów - oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem.
W przypadku braku takiego dokumentu przyjmuje się E=0. - Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia na studia prowadzone w języku angielskim będący obywatelem polskim, który nie uzyskał w trakcie studiów pierwszego stopnia oceny z języka angielskiego co najmniej 4.0 jest zobowiązany przedłożyć kopię dokumentu poświadczającego znajomość języka angielskiego spełniającego wymagania określone zarządzeniem rektora (273 kB, PDF).
- Kandydaci przyjęci na studia na kierunek: biotechnologia, inżynieria farmaceutyczna, technologia chemiczna, technologie wodorowe otrzymają skierowanie na badanie lekarskie do lekarza medycyny pracy po dokonaniu wpisu na listę studentów. Kandydaci są zobowiązani dostarczyć do dziekanatu właściwego wydziału zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia studiów w terminie 14 dni licząc od rozpoczęcia semestru zgodnie ze szczegółową organizacją roku akademickiego.
Wysokość opłaty za studia
2850 zł / semestr1. Wysokość opłaty rekrutacyjnej
85 zł2. Termin wnoszenia opłaty rekrutacyjnej
do 12.09.2024 r.3. Wnoszenie opłaty
Kandydat na studia drugiego stopnia (stacjonarne lub niestacjonarne) wnosi jednorazową opłatę rekrutacyjną w wysokości określonej w pkt. 1.
Kandydat wnosi opłatę rekrutacyjną, o której mowa w pkt. 1 na indywidualny numer konta bankowego wygenerowany przez System Internetowej Rekrutacji (SIR) podczas procesu rejestracji, w terminie określonym w pkt. 2.
Opłata rekrutacyjna zostanie odnotowana w SIR na osobistym koncie kandydata (zakładka „Opłata rekrutacyjna” zaświeci się na zielono).
W przypadku, gdy dokonanie opłaty przez kandydata, nie zostało odnotowane w SIR, kandydat zobowiązany jest, najpóźniej w dniu zakończenia internetowej rejestracji (zgodnie z harmonogramem rekrutacji), niezwłocznie dostarczyć do Międzywydziałowej Komisji Rekrutacyjnej dowód wpłaty (osobiście, faksem lub drogą elektroniczną).
Kandydat, który nie wniesie opłaty rekrutacyjnej w wysokości i w terminie określonym odpowiednio w pkt. 1 i 2, nie zostanie uwzględniony w postępowaniu rekrutacyjnym na wybranym kierunku lub kierunkach studiów.
4. Zwrot opłaty
Opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi w przypadku:
- rezygnacji kandydata z ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe zgłoszonej przed terminem zakończenia rejestracji w SIR, określonym odpowiednio w pkt. 2;
- unieważnienia rejestracji wskutek wniesienia opłaty po terminach określonych odpowiednio w pkt. 2;
- umotywowanej nieobecności kandydata na egzaminie wstępnym z uzdolnień artystycznych na kierunek architektura;
- nieuruchomienia kierunku studiów z powodu niewystarczającej liczby kandydatów;
- nadpłaty (wniesienie opłaty za kierunek równoległy).
Zwrotu opłaty rekrutacyjnej dokonuje się na pisemny wniosek kandydata, na wskazany przez niego rachunek bankowy.
Wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej wraz z potwierdzeniem dowodu wpłaty kandydat jest zobowiązany złożyć do Międzywydziałowej Komisji Rekrutacyjnej w terminie do dnia 31 października 2024 r.
W przypadku cudzoziemców przyjmowanych na studia na podstawie decyzji administracyjnej rektora, wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej wraz z potwierdzeniem dowodu wpłaty należy złożyć do rektora za pośrednictwem Komisji ds. rekrutacji cudzoziemców.
Kandydat ponosi wszelkie koszty związane z wniesieniem opłaty rekrutacyjnej, w tym koszty manipulacyjne, opłaty bankowe, prowizje, a także koszty związane ze zwrotem środków nadpłaconych w postępowaniu rekrutacyjnym z przyczyn nie leżących po stronie Uczelni.
Pliki do pobrania:
- Wniosek (284 KB, PDF)
w sprawie zwrotu opłaty wnoszonej przez kandydata za postępowanie związane z przyjęciem na studia wyższe - Wniosek - dla kandydata cudzoziemca (348 KB, PDF)
w sprawie zwrotu opłaty wnoszonej przez kandydata cudzoziemca za postępowanie związane z przyjęciem na studia wyższe - Zarządzenie Nr 46/2024 Rektora Politechniki Rzeszowskiej z dnia 27 maja 2024 r. (271 KB, PDF)
w sprawie określenia zasad i terminu wnoszenia opłaty za przeprowadzenie rekrutacji na studia rozpoczynające się od semestru zimowego w roku akademickim 2024/2025 oraz warunków i trybu zwrotu wniesionej opłaty - Zarządzenie Nr 52/2024 Rektora Politechniki Rzeszowskiej z dnia 4 czerwca 2024 r. (261 KB, PDF)
zmieniające zarządzenie nr 46/2024 Rektora Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza z dnia 27 maja 2024 r. w sprawie określenia zasad i terminu wnoszenia opłaty za przeprowadzenie rekrutacji na studia rozpoczynające się od semestru zimowego w roku akademickim 2024/2025 oraz warunków i trybu zwrotu wniesionej opłaty - Regulamin płatności elektronicznych za opłaty rekrutacyjne uiszczane w ramach postępowania rekrutacyjnego na Politechnice Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza (206 KB, PDF)