bezpieczeństwo wewnętrznestudia niestacjonarne I stopnia

Wydział

Wydział Zarządzania

Zapisy

od 01.06.2018 do 13.09.2018 15:00

Limit miejsc

90

Opis kierunku

Po ukończeniu kierunku Bezpieczeństwo wewnętrzne absolwent będzie posiadał kompleksowe umiejętności i kompetencje związane z rozpoznawaniem i zwalczaniem zagrożenia wewnętrznego oraz przeciwdziałaniem mu. W trakcie studiów zdobędzie umiejętność analizowania i stosowania zasad oraz procedur bezpieczeństwa i zarządzania bezpieczeństwem w skali lokalnej, regionalnej oraz narodowej.

Umiejętności i wiedza absolwenta kierunku:

  • podstawy nauk społecznych, organizacji i zarządzania,
  • regulacje prawne związane z bezpieczeństwem wewnętrznym,
  • konkretny i optymalny w danych warunkach sposób postępowania,
  • uwzględnianie ryzyka i przewidywanie skutków podejmowanych decyzji,
  • kierowanie zespołami ludzkimi,
  • zbieranie, hierarchizowanie, przetwarzanie i przekazywanie informacji,
  • zasady i formy funkcjonowania podmiotów bezpieczeństwa,
  • zadania i zasady funkcjonowania organów państwa, administracji publicznej,
  • zarządzanie w sytuacjach kryzysowych,
  • ochrona danych osobowych i informacji niejawnych,
  • zwalczanie przestępczości i terroryzmu.
Zawody i instytucje, w których będzie mógł pracować absolwent:
  • jednostki organizacyjne służb państwowych (m.in. Policja, Siły Zbrojne RP, Służba Celna, ABW, Agencja Wywiadu, CBA, Straż Graniczna, BOR),
  • organy administracji rządowej i samorządowej,
  • firmy i instytucje z sektora ochrony osób i mienia,
  • wewnętrzne służby ochrony firm i instytucji,
  • agencje detektywistyczne.
Specjalności:
  • zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
  • komunikacja i transport
  • bezpieczeństwo ekonomiczne

Powrót do góry

Harmonogram rekrutacji na studia niestacjonarne pierwszego stopnia na rok akademicki 2018/2019

1Rejestracja kandydatów w Systemie Internetowej Rekrutacji oraz wniesienie opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studiaod 1 czerwca 2018 r.
do 13 września 2018 r. do godz. 1500
2Posiedzenie Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej i Międzywydziałowej Komisji Rekrutacyjnej (MKR)17 września 2018 r. godz. 900
3Ogłoszenie list kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia *)17 września 2018 r. godz. 1200
4Przyjmowanie oraz weryfikacja dokumentów od kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia **)od 17 września 2018 r. do 19 września 2018 r.

(dokumenty wysłane pocztą muszą dotrzeć do MKR do dnia 19 września 2018 r. do godz. 1500 - decyduje data wpływu dokumentów do MKR)
5Ogłoszenie list osób przyjętych na studia i list kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia z list rezerwowych19 września 2018 r. godz. 1800
6Przyjmowanie oraz weryfikacja dokumentów od kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia z list rezerwowych **)od 20 września 2018 r. do 21 września 2018 r. do godz. 1500

(dokumenty wysłane pocztą muszą dotrzeć do MKR do dnia 21 września 2018 r. do godz. 1500 - decyduje data wpływu dokumentów do MKR)
7Ogłoszenie list osób przyjętych na studia24 września 2018 r.
8Przyjmowanie oraz weryfikacja dokumentów od kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia stacjonarne i niestacjonarne I stopnia na kierunki mechanika i budwa maszyn oraz zarządzanie i inżynieria produkcji prowadzone na Wydziale Mechaniczno-Technologicznym w Stalowej Woli **)od 20 września 2018 r. do 25 września 2018 r. do godz. 1500

(dokumenty wysłane pocztą muszą dotrzeć do MKR do dnia 25 września 2018 r. do godz. 1500 - decyduje data wpływu dokumentów do MKR)
9Ogłoszenie list osób przyjętych na studia stacjonarne i niestacjonarne I stopnia na kierunki mechanika i budwa maszyn oraz zarządzanie i inżynieria produkcji prowadzone na Wydziale Mechaniczno-Technologicznym w Stalowej Woli26 września 2018 r.
10Wysyłanie decyzji i zawiadomieńod 24 września 2018 r.
11Rozpatrywanie odwołań8 października 2018 r.

*) Ogłoszenie list nastąpi po weryfikacji wyników matur w Krajowym Rejestrze Matur (KReM). Osoby, które nie wyraziły zgody na przetwarzanie danych w KReM oraz osoby z tzw. "starą maturą" w celu dokonania weryfikacji wyników matur zobowiązane są do przedłożenia do wglądu oryginału lub odpisu świadectwa dojrzałości wydanego przez szkołę lub OKE w terminie internetowej rejestracji kandydatów (w nieprzekraczalnym terminie do dnia 13 września 2018 r. do godz. 1500) - dotyczy również obywateli polskich, którzy ukończyli szkołę średnią za granicą oraz cudzoziemców podejmujących studia na zasadach obowiązujących obywateli polskich.

**) Niezłożenie wymaganych dokumentów w podanym terminie traktuje się jako rezygnację z podjęcia studiów, równoznaczną ze skreśleniem z listy osób zakwalifikowanych do przyjęcia.

Powrót do góry

Składanie dokumentów

W związku z częstymi zapytaniami dotyczącymi sposobu składania podań na studia na Politechnice Rzeszowskiej informujemy, że podanie może złożyć:

  • kandydat - osobiście,
  • kandydat - za pośrednictwem Poczty Polskiej lub dowolnej firmy kurierskiej (dokumenty muszą być wysłane w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji),
  • w imieniu kandydata - osoba dysponująca upoważnieniem z notarialnym potwierdzeniem autentycznoności podpisu kandydata do podejmowania wszelkich czynności w postępowaniu rekrutacyjnym w jego imieniu. W tym przypadku upoważniona osoba może w imieniu kandydata złożyć podpis na wymaganych dokumentach - Wzór upoważnienia

Dokumenty wymagane od kandydatów na studia stacjonarne i niestacjonarne pierwszego stopnia

  1. Kandydat na studia stacjonarne i niestacjonarne pierwszego stopnia zakwalifikowany do przyjęcia na pierwszy rok studiów jest zobowiązany w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji złożyć odpowiednio następujące dokumenty:
    1. ankietę osobową (formularz PODANIA SIR) – wydrukowaną z Systemu Internetowej Rekrutacji na studia i podpisaną przez kandydata ;
    2. kandydat z tzw. „nową maturą”: kopię oryginału lub odpisu świadectwa dojrzałości albo duplikatu świadectwa dojrzałości, kopię aneksu do świadectwa dojrzałości wydanego przez właściwą okręgową komisję egzaminacyjną - oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem;
    3. kandydat z tzw. „starą maturą”: kopię oryginału lub odpisu świadectwa dojrzałości albo duplikat świadectwa dojrzałości wydanego przez szkołę średnią, a w przypadku kandydatów, którzy dysponują dwustronicową wersją świadectwa dojrzałości, również kopię oryginału świadectwa ukończenia szkoły średniej, kopię zaświadczenia o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty wydanego przez okręgową komisję egzaminacyjną - oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem;
    4. kandydat posiadający świadectwo lub inny dokument uzyskany za granicą - kopię zalegalizowanego lub opatrzonego apostille oryginału świadectwa lub innego dokumentu uzyskanego za granicą wraz z tłumaczeniem na język polski sporządzonym przez uprawniony organ, a w przypadku świadectwa lub innego dokumentu, które zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi podlegają uznaniu w drodze decyzji administracyjnej kuratora oświaty za dokument poświadczający w Rzeczypospolitej Polskiej uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe, z uwzględnieniem zakresu uprawnień w państwie wydania świadectwa lub innego dokumentu, również decyzję kuratora, wydaną przez kuratora oświaty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się o uznanie, a w przypadku braku miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - kuratora oświaty właściwego ze względu na siedzibę instytucji, w której osoba zamierza złożyć świadectwo lub inny dokument uzyskane za granicą [zasady i tryb postępowania w sprawach o uznanie świadectwa lub innego dokumentu wydanego za granicą określa art. 93 ust. 3 i art. 93b-93h ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty oraz rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 marca 2015 r. w sprawie postępowania w celu uznania świadectwa lub innego dokumentu albo potwierdzenia wykształcenia lub uprawnień do kontynuacji nauki uzyskanych w zagranicznym systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 447)] - oryginał świadectwa lub innego dokumentu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem;
    5. kandydat posiadający dyplom Matury Międzynarodowej IB (International Baccalaureate) wydany przez organizację International Baccalaureate Organization w Genewie – kopię dyplomu wraz z tłumaczeniem na język polski sporządzonym przez uprawniony organ - oryginał dyplomu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem;
    6. kandydat posiadający dyplom Matury Europejskiej EB (European Baccalaureate) wydany przez Szkołę Europejską zgodnie z Konwencją o Statucie Szkół Europejskich, sporządzoną w Luksemburgu dnia 21 czerwca 1994 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 3, poz. 10) – kopię dyplomu wraz z tłumaczeniem na język polski sporządzonym przez uprawniony organ - oryginał dyplomu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem;
    7. kopię dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia (w skali 2:1) - oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem;
    8. kolorowe zdjęcie kandydata na studia w wersji elektronicznej o wymiarach 20 x 25 mm w rozdzielczości 300 dpi - wymagania dotyczące zdjęć w wersji elektronicznej;
    9. oświadczenie o zapoznaniu się z informacjami, o których mowa w art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tj. Ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE.L 2016 Nr 119, str. 1).
  2. Kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia na kierunek biogospodarka, biotechnologia, inżynieria chemiczna i procesowa, technologia chemiczna otrzymają skierowanie na badanie lekarskie do lekarza medycyny pracy wraz z decyzją o przyjęciu na studia. Kandydaci są zobowiązani do dostarczenia do Dziekanatu Wydziału Chemicznego zaświadczenia lekarskiego w terminie określonym w decyzji w sprawie warunkowego przyjęcia na studia.
  3. Kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia na studia prowadzone w języku angielskim na kierunek inżynieria chemiczna i procesowa zobowiązani są przedłożyć dodatkowo:
    1. oświadczenie o wyrażeniu zgody na uiszczenie opłaty za kształcenie w języku angielskim zgodnie z bieżącymi stawkami określonymi w zarządzeniu rektora, oraz zobowiązanie do wniesienia opłaty za pierwszy semestr przed jego rozpoczęciem;
    2. kserokopii dokumentu poświadczającego znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej B2.

Powrót do góry

Wysokość opłaty za studia

1800 zł / semestr

1. Wysokość opłaty rekrutacyjnej

85 zł

2. Termin wnoszenia opłaty rekrutacyjnej

do 31.10.2018

3. Wnoszenie opłaty

Kandydat na studia pierwszego stopnia, który w ramach jednej rejestracji w Systemie Internetowej Rekrutacji (SIR), dokonuje wyboru dwóch kierunków studiów (podstawowego i równoległego) na tej samej formie studiów (stacjonarnych lub niestacjonarnych) wnosi jednorazową opłatę rekrutacyjną w wysokości określonej w pkt. 1.

Kandydat, który nie został przyjęty na wybrany kierunek studiów stacjonarnych pierwszego stopnia w rekrutacji podstawowej, ubiegający się ponownie o przyjęcie na studia stacjonarne pierwszego stopnia w rekrutacji uzupełniającej lub na studia niestacjonarne pierwszego stopnia wnosi ponownie opłatę za postępowanie związane z przyjęciem na studia w wysokości określonej odpowiednio w pkt. 1.

Kandydat wnosi opłatę rekrutacyjną, o której mowa w pkt. 1 na indywidualny numer konta bankowego wygenerowany przez System Internetowej Rejestracji (SIR) podczas procesu rejestracji, w terminie określonym w pkt. 2.

Opłata rekrutacyjna zostanie odnotowana w SIR na osobistym koncie kandydata (zakładka „Opłata rekrutacyjna” zaświeci się na zielono).

W przypadku, gdy dokonanie opłaty przez kandydata, nie zostało odnotowane w SIR, kandydat zobowiązany jest, najpóźniej w dniu zakończenia internetowej rejestracji (zgodnie z harmonogramem rekrutacji), niezwłocznie dostarczyć do Międzywydziałowej Komisji Rekrutacyjnej dowód wpłaty (osobiście, faksem lub drogą elektroniczną).

Kandydat, który nie wniesie opłaty rekrutacyjnej w wysokości i w terminie określonym odpowiednio w pkt. 1 i 2, nie zostanie uwzględniony w postępowaniu rekrutacyjnym na wybranym kierunku (kierunkach) studiów.

Powrót do góry

4. Zwrot opłaty

Opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi w przypadku:

  • rezygnacji kandydata z ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe zgłoszonej przed terminem zakończenia rejestracji w Systemie Internetowej Rekrutacji, określonym odpowiednio w pkt. 2;
  • umotywowanej nieobecności kandydata na egzaminie wstępnym z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych na kierunek architektura oraz na egzaminie sprawdzającym posiadane przez kandydata kwalifikacje i kompetencje wymagane do podjęcia studiów drugiego stopnia na danym kierunku studiów;
  • nieotrzymania świadectwa dojrzałości w związku z negatywnym wynikiem egzaminu maturalnego;
  • unieważnienia rejestracji wskutek wniesienia opłaty po terminach określonych w pkt. 2;
  • nieuruchomienia kierunku studiów z powodu niewystarczającej liczby kandydatów.

Zwrotu opłaty rekrutacyjnej dokonuje się na pisemny wniosek kandydata, na wskazane przez niego konto bankowe.

Wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej wraz z potwierdzeniem dowodu wpłaty kandydat jest zobowiązany złożyć do Międzywydziałowej Komisji Rekrutacyjnej w terminie:

  • do dnia 31 października 2018 r. - w przypadku rekrutacji na studia rozpoczynające się od semestru zimowego;
  • do dnia 30 marca 2019 r. - w przypadku rekrutacji na studia rozpoczynające się od semestru letniego.

Kandydat ponosi wszelkie koszty związane z wniesieniem opłaty rekrutacyjnej, w tym koszty manipulacyjne, opłaty bankowe, prowizje, a także koszty związane ze zwrotem środków nadpłaconych w postępowaniu rekrutacyjnym z przyczyn nie leżących po stronie Uczelni.

Pliki do pobrania:

Powrót do góry