lotnictwo i kosmonautyka - specjalność awionikastudia stacjonarne II stopnia

Profil studiów

ogólnoakademicki

Wydział

Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa

Zapisy

Limit miejsc

-

Opis kierunku

Absolwenci posiadają gruntowną wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie analizy, projektowania i konstrukcji urządzeń awionicznych, samolotów i silników lotniczych a także pilotażu. Dzięki tej wiedzy posiadają umiejętności predysponujące ich do pracy zarówno w jednostkach projektowych pod kierunkiem doświadczonych menadżerów jak również przy obsłudze i nadzorze produkcji. Absolwenci uzyskują przygotowanie do pracy inżynierskiej związanej z wybraną specjalnością w zakresie: awioniki, płatowców, silników lotniczych. Absolwenci kierunku pilotaż uzyskują umiejętności pilota zawodowego przygotowanego do podjęcia pracy pilota liniowego.

Powrót do góry

Harmonogram rekrutacji na studia stacjonarne i niestacjonarne drugiego stopnia na rok akademicki 2020/2021

1Rejestracja kandydatów w Systemie Internetowej Rekrutacji oraz wniesienie opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studiaod 1 lipca 2020 r.
do 14 września 2020 r. do godz. 1500
1aRejestracja kandydatów w Systemie Internetowej Rekrutacji oraz wniesienie opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia
dotyczy kandydatów ubiegających się o przyjęcie na kierunek:
  • mechanika i budowa maszyn, studia niestacjonarne II stopnia
  • mechanika i budowa maszyn - Stalowa Wola, studia niestacjonarne II stopnia
  • zarządzanie i inżynieria produkcji, studia niestacjonarne II stopnia
od 1 lipca 2020 r.
do 30 września 2020 r. do godz. 1500
2Egzamin sprawdzający posiadane przez kandydata kwalifikacje i kompetencje, wymagane do podjęcia studiów drugiego stopnia na określonym kierunku studiów
2a Egzamin sprawdzający dla kandydatów (niebędących absolwentami WBIŚiA) na studia II stopnia na kierunki oferowane przez Wydział Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architekturybudownictwo:
I termin 1.09.2020 r. (wtorek), od godz. 1800, sala P-2, budynek P
II termin 5.09.2020 r. (sobota), od godz. 1000, sala P-2, budynek P

inżynieria środowiska:
I termin 2.09.2020 r. (środa), od godz. 1000, sala P-2, budynek P
II termin 9.09.2020 r. (środa), od godz. 1000, sala P-2, budynek P
2b Egzamin sprawdzający dla kandydatów (niebędących absolwentami WCh) na studia II stopnia na kierunki oferowane przez Wydział Chemiczny9.09.2020 r. (środa), godz. 1000, sala H1, budynek H przy al. Powstańców Warszawy 6
2cEgzamin sprawdzający dla kandydatów na studia II stopnia na kierunek matematyka na Wydziale Matematyki i Fizyki Stosowanej9.09.2020 r. (środa), godz. 1000, sala V5, budynek V przy al. Powstańców Warszawy 12
3Przyjmowanie od kandydatów wymaganych dokumentów i ich weryfikacja *)od 7 do 14 września 2020 r. do godz. 1500
3aPrzyjmowanie od kandydatów wymaganych dokumentów i ich weryfikacja *)
dotyczy kandydatów ubiegających się o przyjęcie na kierunek:
  • mechanika i budowa maszyn, studia niestacjonarne II stopnia
  • mechanika i budowa maszyn - Stalowa Wola, studia niestacjonarne II stopnia
  • zarządzanie i inżynieria produkcji, studia niestacjonarne II stopnia
od 7 do 30 września 2020 r. do godz. 1500
4Posiedzenie Międzywydziałowej Komisji Rekrutacyjnej (ustalenie wymaganej minimalnej liczby punktów uprawniającej do przyjęcia na studia)16 września 2020 r. godz. 900
4aPosiedzenie Międzywydziałowej Komisji Rekrutacyjnej (ustalenie wymaganej minimalnej liczby punktów uprawniającej do przyjęcia na studia)
dotyczy kandydatów ubiegających się o przyjęcie na kierunek:
  • mechanika i budowa maszyn, studia niestacjonarne II stopnia
  • mechanika i budowa maszyn - Stalowa Wola, studia niestacjonarne II stopnia
  • zarządzanie i inżynieria produkcji, studia niestacjonarne II stopnia
1 października 2020 r. godz. 1500
5Ogłoszenie list osób przyjętych na studia16 września 2020 r. godz. 1500
5aOgłoszenie list osób przyjętych na studia
dotyczy kandydatów ubiegających się o przyjęcie na kierunek:
  • mechanika i budowa maszyn, studia niestacjonarne II stopnia
  • mechanika i budowa maszyn - Stalowa Wola, studia niestacjonarne II stopnia
  • zarządzanie i inżynieria produkcji, studia niestacjonarne II stopnia
1 października 2020 r. godz. 1700
6Wysyłanie decyzji i zawiadomieńod 16 września 2020 r.
6aWysyłanie decyzji i zawiadomień
dotyczy kandydatów ubiegających się o przyjęcie na kierunek:
  • mechanika i budowa maszyn, studia niestacjonarne II stopnia
  • mechanika i budowa maszyn - Stalowa Wola, studia niestacjonarne II stopnia
  • zarządzanie i inżynieria produkcji, studia niestacjonarne II stopnia
od 2 października 2020 r.

*) Niezłożenie wymaganych dokumentów w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji skutkuje niedopuszczeniem kandydata do postępowania rekrutacyjnego.

Powrót do góry

Składanie dokumentów

W związku z częstymi zapytaniami dotyczącymi sposobu składania podań na studia na Politechnice Rzeszowskiej informujemy, że podanie może złożyć:

  • kandydat - osobiście,
  • kandydat - za pośrednictwem Poczty Polskiej lub dowolnej firmy kurierskiej (dokumenty muszą być wysłane w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji), kopia oryginału lub odpisu świadectwa dojrzałości albo dyplomu opatrzona notarialnym potwierdzeniem za zgodność z oryginałem,
  • w imieniu kandydata - osoba dysponująca upoważnieniem z notarialnym potwierdzeniem autentyczności podpisu kandydata do podejmowania wszelkich czynności w postępowaniu rekrutacyjnym w jego imieniu. W tym przypadku upoważniona osoba może w imieniu kandydata złożyć podpis na wymaganych dokumentach - Wzór upoważnienia

Dokumenty wymagane od kandydatów na studia stacjonarne i niestacjonarne drugiego stopnia

  1. Kandydat na studia stacjonarne i niestacjonarne drugiego stopnia jest zobowiązany w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji złożyć odpowiednio następujące dokumenty:
    1. ankietę osobową (formularz PODANIA SIR) – wydrukowaną z Systemu Internetowej Rekrutacji na studia i podpisaną przez kandydata;
    2. kopię dyplomu lub odpisu dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia (licencjackich lub inżynierskich), studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich – oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem. W przypadku braku dyplomu ukończenia studiów wyższych, kandydat może dostarczyć zaświadczenie o zdanym egzaminie dyplomowym i uzyskanym wyniku ukończenia studiów (dla absolwentów PRz - zaświadczenie o ukończeniu studiów wyższych dostępne w USOS);
    3. zaświadczenie o uzyskanym wyniku z egzaminu sprawdzającego posiadane przez kandydata kwalifikacje i kompetencje wymagane do podjęcia studiów drugiego stopnia na określonym kierunku studiów. W przypadku absolwentów Politechniki Rzeszowskiej, którzy przystąpili na studiach pierwszego stopnia na danym kierunku studiów do weryfikacji efektów uczenia się osiągniętych podczas studiów traktowanej na równi z egzaminem sprawdzającym posiadane przez kandydata kwalifikacje i kompetencje wymagane do podjęcia studiów drugiego stopnia - zaświadczenie o ukończeniu studiów wyższych zwierające m.in. informację o wyniku weryfikacji efektów uczenia się osiągniętych podczas studiów (dotyczy kandydatów na kierunki studiów, na których kryterium kwalifikacyjnym jest w szczególności wynik egzaminu kompetencyjnego);
    4. kandydat posiadający dyplom lub inny dokument potwierdzający ukończenie szkoły wyższej uzyskany za granicą – kopię zalegalizowanego lub opatrzonego apostille oryginału dyplomu lub innego dokumentu ukończenia studiów wyższych uzyskanego za granicą wraz z tłumaczeniem na język polski sporządzonym przez uprawniony organ, a w przypadku dyplomu, który zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi podlega uznaniu w trybie nostryfikacji, również zaświadczenie wydane przez jednostkę dokonującą nostryfikacji dyplomu potwierdzające równoważność dyplomu uzyskanego za granicą z polskim dyplomem ukończenia studiów wyższych – oryginał dyplomu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem;
    5. oświadczenie o zapoznaniu się z informacjami, o których mowa w art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tj. Ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE.L 2016 Nr 119, str. 1).
  2. Kandydat – absolwent Uczelni innej niż Politechnika Rzeszowska jest zobowiązany przedłożyć dodatkowo kopię Suplementu do dyplomu - oryginał Suplementu do dyplomu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem.
    W przypadku Suplementu do dyplomu, w którym nie odnotowano uzyskanej przez absolwenta średniej ocen ze studiów, obowiązującej w ukończonej szkole wyższej, skali ocen lub osiągniętych podczas studiów efektów uczenia się oraz w przypadku braku Suplementu do dyplomu kandydat, o którym mowa powyżej jest zobowiązany przedłożyć dodatkowo:
    1. zaświadczenie z ukończonej szkoły wyższej o obowiązującej w Uczelni skali ocen;
    2. zaświadczenie z ukończonej szkoły wyższej o uzyskanej średniej ocen ze studiów, ustalonej odpowiednio do szczegółowych warunków i trybu rekrutacji, o których mowa w załączniku nr 4 do niniejszej uchwały, obowiązujących na określony kierunek studiów;
    3. wykaz osiągniętych na ukończonym kierunku studiów efektów uczenia się potwierdzony przez dziekanat Uczelni, na której kandydat studiował.
  3. Kandydat na studia drugiego stopnia na kierunek bezpieczeństwo wewnętrzne, finanse i rachunkowość, logistyka, zarządzanie jest zobowiązany do złożenia zaświadczenia o uzyskanej średniej z toku studiów pierwszego stopnia (średnia ważona z całego toku studiów pierwszego stopnia).
  4. Kandydat - cudzoziemiec ma obowiązek dostarczyć:
    1. dokumenty potwierdzające znajomość języka, w którym będą prowadzone studia,
    2. dokumenty potwierdzające dobry stan zdrowia,
    3. dokumenty potwierdzające prawo do ubezpieczenia zdrowotnego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  5. Kandydaci przyjęci na studia na kierunek: biotechnologia, technologia chemiczna otrzymają skierowanie na badanie lekarskie do lekarza medycyny pracy po dokonaniu wpisu na listę studentów. Kandydaci są zobowiązani dostarczyć do dziekanatu właściwego wydziału zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia studiów w terminie 7 dni roboczych od dnia rozpoczęcia zajęć.

Powrót do góry

1. Wysokość opłaty rekrutacyjnej

85 zł

2. Termin wnoszenia opłaty rekrutacyjnej

do 14.09.2020

3. Wnoszenie opłaty

Kandydat na studia pierwszego stopnia, który w ramach jednej rejestracji w Systemie Internetowej Rekrutacji (SIR), dokonuje wyboru dwóch kierunków studiów (podstawowego i równoległego) na tej samej formie studiów (stacjonarnych lub niestacjonarnych) wnosi jednorazową opłatę rekrutacyjną w wysokości określonej w pkt. 1.

Kandydat, który nie został przyjęty na wybrany kierunek studiów stacjonarnych pierwszego stopnia w rekrutacji podstawowej, ubiegający się ponownie o przyjęcie na studia stacjonarne pierwszego stopnia w rekrutacji uzupełniającej lub na studia niestacjonarne pierwszego stopnia wnosi ponownie opłatę za postępowanie związane z przyjęciem na studia w wysokości określonej odpowiednio w pkt. 1.

Kandydat wnosi opłatę rekrutacyjną, o której mowa w pkt. 1 na indywidualny numer konta bankowego wygenerowany przez System Internetowej Rejestracji (SIR) podczas procesu rejestracji, w terminie określonym w pkt. 2.

Opłata rekrutacyjna zostanie odnotowana w SIR na osobistym koncie kandydata (zakładka „Opłata rekrutacyjna” zaświeci się na zielono).

W przypadku, gdy dokonanie opłaty przez kandydata, nie zostało odnotowane w SIR, kandydat zobowiązany jest, najpóźniej w dniu zakończenia internetowej rejestracji (zgodnie z harmonogramem rekrutacji), niezwłocznie dostarczyć do Międzywydziałowej Komisji Rekrutacyjnej dowód wpłaty (osobiście, faksem lub drogą elektroniczną).

Kandydat, który nie wniesie opłaty rekrutacyjnej w wysokości i w terminie określonym odpowiednio w pkt. 1 i 2, nie zostanie uwzględniony w postępowaniu rekrutacyjnym na wybranym kierunku (kierunkach) studiów.

Powrót do góry

4. Zwrot opłaty

Opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi w przypadku:

  • rezygnacji kandydata z ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe zgłoszonej przed terminem zakończenia rejestracji w Systemie Internetowej Rekrutacji, określonym odpowiednio w pkt. 2;
  • niezłożenia PORTFOLIO - dotyczy kandydatów na kierunek architektura;
  • nieotrzymania świadectwa dojrzałości w związku z negatywnym wynikiem egzaminu maturalnego;
  • unieważnienia rejestracji wskutek wniesienia opłaty po terminach określonych w pkt. 2;
  • nieuruchomienia kierunku studiów z powodu niewystarczającej liczby kandydatów.

Zwrotu opłaty rekrutacyjnej dokonuje się na pisemny wniosek kandydata, na wskazane przez niego konto bankowe.

Wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej wraz z potwierdzeniem dowodu wpłaty kandydat jest zobowiązany złożyć do Międzywydziałowej Komisji Rekrutacyjnej w terminie:

  • do dnia 31 października 2020 r. - w przypadku rekrutacji na studia rozpoczynające się od semestru zimowego;
  • do dnia 31 marca 2021 r. - w przypadku rekrutacji na studia rozpoczynające się od semestru letniego.

Kandydat ponosi wszelkie koszty związane z wniesieniem opłaty rekrutacyjnej, w tym koszty manipulacyjne, opłaty bankowe, prowizje, a także koszty związane ze zwrotem środków nadpłaconych w postępowaniu rekrutacyjnym z przyczyn nie leżących po stronie Uczelni.

Pliki do pobrania:

Powrót do góry